24.09.2011


Nerds gonna nerd

Jeg leste på et forum om hvordan man fjerner akrylmaling fra miniatyrfigurer av plast, og fant en post jeg syntes var noe komisk.
En fyr har kjøpt brukte, ferdigmalte figurer på nett, og prøver å fjerne malingen for å male dem på nytt selv:

  • “‘still wondering what the guy I got one of my tanks from (via ebay) used as primer. As it is virtually impenetrable.
    Alcohol (ethanol), Isopropanol, oven cleaner, ultra sonic bath and any household cleaner I used, seemed to bounce off the stuff. Even my killer mix of hydroxide in ethanol + X did nothing to it.
    What did get it off was soaking it in ethanol and scrubbing the still soaked stuff off with a tooth brush dunked in bio-diesel while washing over the working area with more ethanol.
    The process was tricky to get right as diesel eats the plastic (extruded styrene btw) when in prolonged contact.
    I was not 100% successful first and in some areas the stuff clogged up, hardened and “cemented” itself onto the plastic. Sanding was needed to get this rest off.I would not recommend this method to anyone without education in chemistry. And I mean more than high-school.
    My guess is the stuff was car undercarriage primer.Adding everything together, ebay, shipping, cleaning stuff/chemicals, time spent and nerves, I should have bought a new model. “

Snakker om å bruke alt man har av kunnskaper på DIY arbeid i hobby:D Den som solgte figuren har tydeligvis også vært kreativ, ettersom det ikke ble brukt en primer som er laget for miniatyrfigurer.

Fysikk vs religion

Jeg fant en fysikkutdannet fyr å diskutere verdens “skapelse” med:

  • Jeg: Jeg har irritert meg lenge over hvordan noen kan være religiøse og interessert i fysikk samtidig, for det er jo motsigelser:p
    Han: Absolutt ikke noen selvmotsigelser mellom fysikk og religion.
    Jeg: Religion sier jo at verden ble skapt ut av ingenting:p
    Han: Tja, om du ser på skapelsesberetningen sier den jo snarere tvert imot at den ble skapt ut av gud 😉
    Jeg: Og hvor kom så den guden fra? Den kan ikke eksistere uten å eksistere noe sted, altså må det ha vært noe før guden:p
    Han: Ærlig talt ser ikke jeg som fysiker noen stort bedre forklaring på hvor all denne uendelige tettheten av energi kan ha kommet fra 😛 Fysikken sier ingenting om at guder ikke kan bli til av seg selv 😉
    Jeg: Er det ikke ironisk å godta at tiden og energien er uendelig, mens verdens eksistens ikke kan være uendelig?:p Virker det i tråd med fysikken, at noe kan eksistere uten å bestå av noe?
    Han: Fra et perspektiv tilsier big-bang teorien at verden har eksistert uendelig lenge.
    Jeg: Ja, og hvis verden har eksistert uendelig lenge så er den jo ikke skapt av noen gud.. :p Kan ikke skape noe som allerede finnes:p
    Han: Poeng der 😀 Det argumentet er dessverre tragisk sjelden en kommer over :/
    Jeg: ;p haha

Hørt(lest) i LoL

  • *Champion selection*
    *Alistar, Annie og Katarina er locked in*
  • Alistar says: need OP
    *Soraka blir valgt og locked in*
  • Alistar says: lol. We cant win
  • Sistemann: what I take?
  • Alistar says: OP

Okeeey… Makes sense.
Det endte med at Alistar fikk dårligst kills\deaths ratio OG dårligst Dominion-score av alle på laget, mens Soraka var nær førsteplassen.

Leave a Reply

